یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۰۹:۰۵

ساخت نخستین کشتی باری خودکار دنیا در نروژ

باشگاه خبری فراساحل: نخستین کشتی باری خودکار دنیا سال 2018 به آب‌های نروژ انداخته خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از گیزمگ، این سامانه که "یارا بیرکلند" (Yara Birkeland) نام دارد، کاملا با باتری نیرودهی خواهد شد و قادر به حرکت خودکار و مسیریابی خودکار است. کشتی جدید تعداد ماموریت‌های کشتی‌های باری دیزلی معمولی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد و توسط شرکت‌های نروژی Yara International ASAو Kongsberg Gruppen طراحی و ساخته شده است. بارگیری و تخلیه بار این کشتی به طور خودکار و توسط جرثقیل‌های برقی انجام می‌شود. این سامانه ابداعی اواخر سال 2018 و در 37 مایلی نروژ و در بندر لارویک (Larvik) به آب انداخته خواهد شد. نخستین کشتی باری خودکار دنیا مجهز به سیستم جی پی اس بوده و این سیستم به همراه یک رادار، دوربین‌ها و حسگرها، امکان ناوبری خودکار و همچنین حرکت خودکار کشتی حول سامانه‌های دیگر را فراهم می‌کند. همچنین سه مرکز کنترل، عملیات کشتی را زیر نظر دارند و بر خود این فناوری، محیط اطراف و جنبه‌های امنیتی دیگر آن نظارت خواهند داشت.

گفته می‌شود این کشتی فاقد هرگونه مخزن بالستیک خواهد بود و این موضوع به حفظ محیط زیست دریا کمک می‌کند. در واقع، وجود این مخازن در کشتی‌های عظیم تاثیر منفی بر روی محیط زیست دریا دارد چون آبی که داخل آن‌ها حمل می‌شود، در بنادر مختلف تخلیه می‌شود، بنابراین گونه‌های غیربومی داخل این آب به نواحی مختلف منتقل می‌شوند و این امر منجر به آسیب‌های اکولوژیکی و اقتصادی می‌شود. ساخت این کشتی 25 میلیون دلار هزینه داشته و این میزان سه برابر بیش از هزینه ساخت یک کشتی باری معمولی هم اندازه کشتی جدید است. با این حال، توسعه‌دهندگان مدعی‌اند چون این سامانه به سوخت یا خدمه نیازی ندارد، هزینه‌های عملیاتی سالیانه را تا 90 درصد کاهش خواهد داد. کشتی خودکار قادر به حمل 100 کانتینر خواهد بود و انتظار می‌رود اواخر سال آینده میلادی با حضور یک کاربر انسانی و نه به طور خودکار  آزمایش شود.



  کد خبر : 4118
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :